Педагогічна скарбничка

Модельна програма з ЯДС до теми "Зима"

 Урок математики

Тема: МНОЖЕННЯ   БАГАТОЦИФРОВИХ  ЧИСЕЛ  НА  ДВОЦИФРОВІ (загальний випадок). ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ЧИСЛА ЗА ДВОМА РІЗНИЦЯМИ
Мета: вчити учнів застосовувати прийом множення на двоцифрове число для будь­яких багатоцифрових чисел; удосконалювати вміння розв’язувати задачі на знаходження числа за двома різницями; розвивати мислення; виховувати увагу.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
1. Усні обчислення
— Відгадайте загадку.
- Я працюю поважно.
Все літо літаю
У поле, до гаю.
Збираю медок
Із різних квіток.
Кого не злюблю,
Того жалом колю. (Бджола)
— Давайте зазирнемо в таємничий світ бджіл.         Слайд 1
- Дізнайтеся тривалість робочого дня бджоли. Для цього знайдіть 2/9 від числа 72. (72 : 9 • 2 = 16 годин)
- За  все  своє  недовге  життя  протяжністю  2  місяці  бджола  збирає  кілька грамів  нектару.  А  скільки,  ви  дізнаєтеся,  якщо  число  30  000  зменшите в 200 разів. (150 г)
- До  складу  меду  входить  багато  корисних  для  здоров’я  людини  речовин. Скільки, ми дізнаємося, якщо збільшимо число 50 в 6 разів. (300 речовин)
- Щоб  нектар  перетворився  на  мед,  бджола,  яка  виготовляє  його,  випускає нектар з рота і знову проковтує його. Скільки ж разів вона виконує цю операцію? Дізнаємося, якщо суму чисел 40 і 80 збільшимо в 2 рази. ((40 + 80) • 2 = 240(раз.))
- Бджола летить до квітки зі швидкістю 65 км/год. Рух її крил непомітний для  нас,  адже  вона  дуже  швидко  ними  махає.  Скільки  змахів  на  секунду вона виконує, ви дізнаєтеся, якщо 1000 зменшите на 560. (1000 – 560 =  440 змахів)
2. Математичний диктант .  Слайд 2
- Знайти від 1/5 від добутку чисел 10 і 15. 
- Знайти 3/7 від суми чисел 100 і 40. 
- Знайти 2/3 від різниці чисел 60 і 30. 
- 1/7 числа становить 12. Чому дорівнює число? 
- Знайти задумане число, якщо його 1/3 дорівнює 25. 
- Знайти 5/6 від числа 480. 
- Знайти 1/2 від частки чисел 480 і 24. 
- Знайти 1 /10 від числа 10 000. 
- Записати в кілограмах 2 /10 ц. 
- Записати в хвилинах 2/3 години. 
- Записати в сантиметрах 3/4 метра. 
- Записати в метрах 1 /10 км. 
Відповіді: 30; 60; 20; 84; 75; 400; 10; 1000; 20 кг; 40 хв; 75 см; 100 м. 
III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1.      Повідомлення теми уроку.
Сьогодні ми з вами будемо множити багатоцифрові числа на двоцифрові.  
 (на дошці)  245*12             702 *23
2. Робота за підручником (с. 149)
Завдання 936

— Отже,  при  письмовому  множенні  множники  розміщують  так,  щоб  одиниці  були  записані  під  одиницями.  Множення  розпочинають  з одиниць.  При множенні  на  десятки  цифри  другого  неповного  добутку  починають  записувати під десятками. Останньою дією знаходять суму неповних добутків. Учитель пропонує учням прочитати спочатку перший неповний добуток, а тоді другий неповний добуток.


IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Письмове виконання диференційовано.     Завдання 937.            
             
 14 580                   4208                      12280                      4203

                   •    54                    •27                                                 •  53                         •   25
                   787 320              113 616                                          3684                        21015
Разом з вчителем на дошці
       Перевірка
 8410 • 85 = 714 850                            2301 =52923         3820 =133700

                  3701 • 39 = 144 339                                                   •    23                         • 35
                  4820 • 64 =308480             
Перевірка
Спільне завдання   
      
              6740 • 26 = 175240
              5603 • 37 = 207311
Перевірка
2. Фізкультхвилинка

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ. РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ
1. Завдання 938 (з поясненням на дошці)
      х: 23 = 828                          957 – х= 33

                       х= 828 • 23                                                х= 957 – 33
                       х= 19 044                                                    х= 924
                      19 044 : 23 = 828                                     957 – 924 = 33

2. Завдання 939 (самостійно)
    270 051 – 348 • 89 = 270 051 – 30 972 = 239 079

         12 960 : 60 + (12 960 + 60) = 216 + 13 020 = 13 236

         3.   Завдання 935 (самостійно)
Розв’язання
1) 800 – 480 = 320 (км) — пролетів більше другий вертоліт;
2) 320 : 2 = 160 (км/год) — швидкість;
3) 480 : 160 = 3 (год) — летів перший вертоліт;
4) 800 : 160 = 5 (год) — летів другий вертоліт.
Відповідь: 3  години  був  у польоті  перший  вертоліт,  5  годин  був  у польоті другий вертоліт.
 Для слабих учнів на дошці — план розв’язування. Слайд 3
1) На скільки кілометрів менше пролетів перший вертоліт, ніж другий?
2) Яка швидкість вертольотів?
3) Скільки годин був у польоті перший вертоліт?
4) Скільки годин був у польоті другий вертоліт?
 Перевірка. Слайд 4

VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ   
Вправа «Мікрофон»   Слайд 5
— Що нового дізналися на уроці?
— Яке завдання було найцікавішим?
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Завдання 940; 941 (с. 150).


Тема: Розв’язування задач за таблицею. Складання нерівностей
Мета: формувати навички розв’язування задач на спосіб зведення до одиниці, складання нерівностей; удосконалювати знання таблиць множення і ділення, вміння використовувати їх на практиці; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, пізнавальну активність, творчі здібності; виховувати уважність.
Хід уроку
І. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
1. Перевірка домашнього завдання (слайд 1)
— Прочитайте вираз до задачі 255.
35 : 7 • 2 = 10 (г.)
— Зачитайте рівності, в яких були допущені помилки (завдання 256).
65 – 3 = 62                        90 – 9 = 81                 21 – 8 = 13
100 – 0 = 100                    60 – 3 = 57                  20 – 6 : 2 = 17
2. Математичний диктант (слайд 2)
56: 7                            6 ∙ 8
54:9                             7 ∙ 9
42:7                             5 ∙ 6
28:7                             6 ∙ 6
27:3                             7 ∙  3
20:4                             7 ∙ 2
Перевірка :   8    6    6   4   9   5   48   63   30   36   21   14
3.  Складання виразів та обчислення їх значень. (робота в малих групах)(слайд 3)
Ділене виражене різницею чисел 36 і 6, дільник — 6.
Ділене — 18, дільник виражений сумою чисел 2 і 4.
Ділене виражене часткою чисел 36 і 4, дільник — 3.
Ділене виражене добутком чисел 6 і 4, дільник — 3.
(36 -6) : 6                       (36:4) : 3
18 : (2+4)                        6 ∙ 4 : 3
4.  Розв’язування «веселих задач» (показ відповідей на віялах)
- Папуга Кєша розповідав кожного дня своїм слухачам по 3 історії про свої пригоди. Так відбувалося протягом тижня. Скільки історій розповів папуга Кєша за тиждень? 3∙ 7=21(іст.)
- Мишенята робили коту Леопольду по 3 неприємності протягом дня.Скільки неприємностей від мишей мусив терпіти кіт протягом тижня? 3∙7=21
(хто перший розв’язав вірно той кладе червоний кружечок, всі останні -жовтий)
Фізкультхвилинка (на комп’ютері)
III. Повідомлення теми уроку
— Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу над розв’язуванням задач та складанням нерівностей.
IV. Робота над темою уроку  (диференціація)
1.     Розвязування задач

В 5 одинакових рядах 35 берез. Скільки берез в 8 таких рядах?


Склади і розв’яжи задачу за таблицею
За 5 кг яблук заплатили 25грн.Скільки грошей треба заплатити за 8 кг яблук
1)       :
2)       

Маса 1ящ
Кількість
Загальна маса

однакова
7ящ.
9ящ.
35
?


      2.  Самостійна робота (с. 37, завдання 260)
— Доберіть потрібний знак: «>», «<», «=».
3. Творче завдання (с. 37, завдання 257) (Гра «Мікрофон»)
Усно, вставте потрібні знаки дій.
7 • 6 = 42                    7 + 6 = 13
63 – 7 = 56                  63 : 7 = 9
48 : 6 = 8                    48 + 6 = 54

VI. Підсумок уроку
— Продовжіть речення: «На уроці ми повторили...», «На уроці ми розв’язували...».
— Як ви вважаєте, які риси характеру допомогли вам виконати завдання?
— Як ви оцінюєте свою роботу на уроці?
VII. Домашнє завдання
С. 37, завдання 262; 263.


Комментариев нет:

Отправить комментарий