Класний керівник

Пам’ятка класному керівникові з попередження правопорушень учнів


1. Відвідайте всіх учнів вдома. Звертайте увагу на такі питання:
    * який склад сім’ї ( соціальне та моральне положення);
    * яке робоче місце дитини;
    * взаємостосунки дорослих і дітей;
    * що читає учень, чим захоплюється;
    * його друзі, загальні інтереси;
    * яку роль у вихованні дитини( особливо сина) відіграє батько.
2. Візьміть на облік сім’ї:
    * де немає контролю з боку батьків за поведінкою дитини;
    * де залишають дітей самих;
    * де в сім’ях зловживають спиртними напоями;
    * де батьки уникають контактів зі школою;
    * де постійно сваряться дорослі.
3. Дізнайтеся, яке здоров’я учня ( медичні показники, з бесід з батьками).
4. З’ясуйте, як проходило формування характеру в дошкільному віці.
5. Умійте розкріпостити учня у спілкуванні з вчителями, щоб він міг їм довіритися.
6. Шукайте індивідуальний підхід до кожного учня, враховуючи його   психологію, фізичний стан, нахили, захоплення, позитивні
сторони характеру, уміння.
7. Пам’ятайте: учень повинен бути зайнятий корисною справою.

Посадові обов’язки класного керівника

Організовує:
§     роботу по формуванню колективу класу;
§     створення сприятливих умов для індивідуального розвитку і формування особистості учнів;
§     життя колективу класу відповідно до вікових особливостей та інтересів учнів і вимог суспільства;
§     пропаганду здорового способу життя; проводить фізкультурно-масові, спортивні та інші заходи, які сприяють зміцненню здоров’я учнів у класі;
§     допомогу учням у навчальній діяльності, з’ясовує причини успішності, забезпечує їх усунення;
§     вивчення учнями правил охорони праці, правил вуличного руху, поведінки в побуті, на воді тощо;
§     умови для розвитку обдарованих дітей, вивчає особистість кожного учня в класі, його нахили, інтереси;
§     учнів на проведення робочих загальношкільних лінійок;
§     харчування учнів у шкільній їдальні;
§     чергування учнів класу по школі та у шкільній їдальні згідно графіка;

Сприяє:
§ розвитку в учнів навичок спілкування, допомагає учням вирішувати проблеми, які виникають у спілкуванні з товаришами, вчителями, батьками;
§ здобуттю додаткової освіти учнями через систему гуртків, клубів, секцій, об’єднань, які організовуються в школі, закладах позашкільної освіти за місцем проживання;
§ самовихованню і саморозвитку особистості учня, вносить необхідні корективи в систему його виховання;
§ створенню сприятливих мікро середовища і морально-психологічного клімату для кожного в класі;
§ покращенню умов здійснення навчального процесу, а також доводить до відома завідувача кабінету, дирекції школи інформацію про всі недоліки в забезпеченні освітнього процесу, які знижують працездатність учнів, негативно впливають на їхнє здоров’я.
§ підвищенню своєї професійної кваліфікації;
§ оформленню класного куточка, веденню літопису класу, роботі учнів у шкільній дитячій організації;
Здійснює:
§ інструктаж учнів з безпеки життєдіяльності під час виховних заходів з обов’язковою реєстрацією в класному журналі чи журналі реєстрації інструктажів:
§ відповідальність за життя і здоров’я учнів класу під час заходів які він проводить, а також за дотримання їхніх прав і свобод відповідно до законодавства України.
§ постійний контракт з батьками учнів (особами, які їх замінюють);
§ дотримання правил безпеки життєдіяльності під час здійснення навчального процесу та проведення виховних заходів;
§ оперативне інформування адміністрації школи про кожен нещасний випадок, вживає заходів щодо надання першої долікарської допомоги;
§ планування виховної роботи в класі;
§ ведення у встановленому порядку документацію класу, контролює заповнення учнями щоденників і виставлення в них оцінок, заповнення та контроль ведення вчителями-предметниками класного журналу, систематичне ведення особових справ учнів;
§ періодичне медичне обстеження;
§ дотримання етичних норм поведінки, які відповідають громадському статусу педагога;
§ роботу по профілактиці правопорушень серед учнів класу;
§ роботу по вивченню листка здоров’я кожного учня і оформити відповідну сторінку класного журналу;
§ ведення журналу обліку індивідуальної роботи з учнями, схильними до правопорушень, з учнями з неблагонадійних сімей та з дітьми, що потребують особливої педагогічної уваги;
§ зв’язок з вчителем, що працював з класом у початковій ланці та з вчителями-предметниками з метою з’ясування: ступеня працездатності учня, ступеня пізнавальної діяльності, інтелектуальних можливостей школярів, дітей, що вимагають особливої педагогічної уваги;
§ допомогу вчителям-предметникам  в навчанні і вихованні учнів класу;
§ постійний контроль за пропусками занять учнями, облік в шкільних журналах, класних щоденниках, у журналі обліку відвідування школи, активно реагувати на пропуски занять учнями без поважних причин;
§ систематичний контроль за відвідуванням та зовнішнім виглядом учнів;
§ анкетування учнів з метою вивчення їх інтересів, здібностей, побажань, проводити колективні творчі справи (для організації і планування виховної роботи );
§ ознайомлення з читацькими формулярами учнів з метою вивчення їх читацьких інтересів;
§ для учнів класу екскурсії, зустрічі з цікавими людьми, свята, конкурси;
§ проведення батьківських зборів, лекторіїв для батьків згідно плану роботи школи;
§ належний санітарний стан класного приміщення та збереження обладнання і меблів.

Бере участь:
§ у роботі педагогічної ради школи;
§ у діяльності методичних об’єднань та інших формах методичної роботи.

Має право на:
§ участь в управлінні школою в порядку, визначеному Статутом школи;
§ захист професійної честі й гідності;
§ ознайомлення зі скаргами та іншими документами, які містять оцінку його роботи, надання відповідних пояснень;
§ захист своїх інтересів самостійно чи  представника, в тому числі адвоката, у випадку дисциплінарного чи службового розслідування, пов’язаного з порушенням педагогом норм професійної етики;
§ конфіденційність дисциплінарного (службового) розслідування, за винятком випадків, передбачених законом;
§ вільний вибір і використання методик навчання й виховання, навчальних посібників і матеріалів, підручників;
§ регулярне підвищення своєї кваліфікації;
§ надання учням під час занять і перерв обов’язкових для виконання розпоряджень, які стосуються організації занять і дотримання дисципліни, притягнення учнів до дисциплінарної відповідальності у випадках і в порядку, встановлених Статутом і Правилами внутрішнього розпорядку;
§ проходження атестації на добровільній основі на відповідну кваліфікаційну категорію;
§ внесення пропозицій до адміністрації, педагогічної ради про моральне та матеріальне заохочення учнів та їх соціальний захист;

Забезпечує:
§ своєчасне складання встановленої звітної документації;
§ зв’язки учнів із іншими закладами позашкільної освіти дітей, іншими організаціями для спільної діяльності з питань розвитку учнів;
§ своєчасне подання директору школи звіту про свою роботу.
Погоджує:

свою роботу з директором школи та заступником директора школи з виховної роботи.

Комментариев нет:

Отправить комментарий