Пам’ятка класному керівникові з попередження правопорушень учнів
1. Відвідайте всіх учнів вдома. Звертайте увагу на такі питання:
* який склад сім’ї ( соціальне та моральне положення);
* яке робоче місце дитини;
* взаємостосунки дорослих і дітей;
* що читає учень, чим захоплюється;
* його друзі, загальні інтереси;
* яку роль у вихованні дитини( особливо сина) відіграє батько.
2. Візьміть на облік сім’ї:
* де немає контролю з боку батьків за поведінкою дитини;
* де залишають дітей самих;
* де в сім’ях зловживають спиртними напоями;
* де батьки уникають контактів зі школою;
* де постійно сваряться дорослі.
3. Дізнайтеся, яке здоров’я учня ( медичні показники, з бесід з батьками).
4. З’ясуйте, як проходило формування характеру в дошкільному віці.
5. Умійте розкріпостити учня у спілкуванні з вчителями, щоб він міг їм довіритися.
6. Шукайте індивідуальний підхід до кожного учня, враховуючи його психологію, фізичний стан, нахили, захоплення, позитивні
сторони характеру, уміння.
7. Пам’ятайте: учень повинен бути зайнятий корисною справою.
Посадові обов’язки класного керівника
Організовує:
§ роботу по формуванню колективу класу;
§ створення сприятливих умов для індивідуального розвитку і формування особистості учнів;
§ життя колективу класу відповідно до вікових особливостей та інтересів учнів і вимог суспільства;
§ пропаганду
здорового способу життя; проводить фізкультурно-масові, спортивні та
інші заходи, які сприяють зміцненню здоров’я учнів у класі;
§ допомогу учням у навчальній діяльності, з’ясовує причини успішності, забезпечує їх усунення;
§ вивчення учнями правил охорони праці, правил вуличного руху, поведінки в побуті, на воді тощо;
§ умови для розвитку обдарованих дітей, вивчає особистість кожного учня в класі, його нахили, інтереси;
§ учнів на проведення робочих загальношкільних лінійок;
§ харчування учнів у шкільній їдальні;
§ чергування учнів класу по школі та у шкільній їдальні згідно графіка;
Сприяє:
§ розвитку
в учнів навичок спілкування, допомагає учням вирішувати проблеми, які
виникають у спілкуванні з товаришами, вчителями, батьками;
§ здобуттю
додаткової освіти учнями через систему гуртків, клубів, секцій,
об’єднань, які організовуються в школі, закладах позашкільної освіти за
місцем проживання;
§ самовихованню і саморозвитку особистості учня, вносить необхідні корективи в систему його виховання;
§ створенню сприятливих мікро середовища і морально-психологічного клімату для кожного в класі;
§ покращенню
умов здійснення навчального процесу, а також доводить до відома
завідувача кабінету, дирекції школи інформацію про всі недоліки в
забезпеченні освітнього процесу, які знижують працездатність учнів,
негативно впливають на їхнє здоров’я.
§ підвищенню своєї професійної кваліфікації;
§ оформленню класного куточка, веденню літопису класу, роботі учнів у шкільній дитячій організації;
Здійснює:
§ інструктаж
учнів з безпеки життєдіяльності під час виховних заходів з обов’язковою
реєстрацією в класному журналі чи журналі реєстрації інструктажів:
§ відповідальність
за життя і здоров’я учнів класу під час заходів які він проводить, а
також за дотримання їхніх прав і свобод відповідно до законодавства
України.
§ постійний контракт з батьками учнів (особами, які їх замінюють);
§ дотримання правил безпеки життєдіяльності під час здійснення навчального процесу та проведення виховних заходів;
§ оперативне
інформування адміністрації школи про кожен нещасний випадок, вживає
заходів щодо надання першої долікарської допомоги;
§ планування виховної роботи в класі;
§ ведення
у встановленому порядку документацію класу, контролює заповнення учнями
щоденників і виставлення в них оцінок, заповнення та контроль ведення
вчителями-предметниками класного журналу, систематичне ведення особових
справ учнів;
§ періодичне медичне обстеження;
§ дотримання етичних норм поведінки, які відповідають громадському статусу педагога;
§ роботу по профілактиці правопорушень серед учнів класу;
§ роботу по вивченню листка здоров’я кожного учня і оформити відповідну сторінку класного журналу;
§ ведення
журналу обліку індивідуальної роботи з учнями, схильними до
правопорушень, з учнями з неблагонадійних сімей та з дітьми, що
потребують особливої педагогічної уваги;
§ зв’язок
з вчителем, що працював з класом у початковій ланці та з
вчителями-предметниками з метою з’ясування: ступеня працездатності учня,
ступеня пізнавальної діяльності, інтелектуальних можливостей школярів,
дітей, що вимагають особливої педагогічної уваги;
§ допомогу вчителям-предметникам в навчанні і вихованні учнів класу;
§ постійний
контроль за пропусками занять учнями, облік в шкільних журналах,
класних щоденниках, у журналі обліку відвідування школи, активно
реагувати на пропуски занять учнями без поважних причин;
§ систематичний контроль за відвідуванням та зовнішнім виглядом учнів;
§ анкетування
учнів з метою вивчення їх інтересів, здібностей, побажань, проводити
колективні творчі справи (для організації і планування виховної роботи
);
§ ознайомлення з читацькими формулярами учнів з метою вивчення їх читацьких інтересів;
§ для учнів класу екскурсії, зустрічі з цікавими людьми, свята, конкурси;
§ проведення батьківських зборів, лекторіїв для батьків згідно плану роботи школи;
§ належний санітарний стан класного приміщення та збереження обладнання і меблів.
Бере участь:
§ у роботі педагогічної ради школи;
§ у діяльності методичних об’єднань та інших формах методичної роботи.
Має право на:
§ участь в управлінні школою в порядку, визначеному Статутом школи;
§ захист професійної честі й гідності;
§ ознайомлення зі скаргами та іншими документами, які містять оцінку його роботи, надання відповідних пояснень;
§ захист
своїх інтересів самостійно чи представника, в тому числі адвоката, у
випадку дисциплінарного чи службового розслідування, пов’язаного з
порушенням педагогом норм професійної етики;
§ конфіденційність дисциплінарного (службового) розслідування, за винятком випадків, передбачених законом;
§ вільний вибір і використання методик навчання й виховання, навчальних посібників і матеріалів, підручників;
§ регулярне підвищення своєї кваліфікації;
§ надання
учням під час занять і перерв обов’язкових для виконання розпоряджень,
які стосуються організації занять і дотримання дисципліни, притягнення
учнів до дисциплінарної відповідальності у випадках і в порядку,
встановлених Статутом і Правилами внутрішнього розпорядку;
§ проходження атестації на добровільній основі на відповідну кваліфікаційну категорію;
§ внесення пропозицій до адміністрації, педагогічної ради про моральне та матеріальне заохочення учнів та їх соціальний захист;
Забезпечує:
§ своєчасне складання встановленої звітної документації;
§ зв’язки
учнів із іншими закладами позашкільної освіти дітей, іншими
організаціями для спільної діяльності з питань розвитку учнів;
§ своєчасне подання директору школи звіту про свою роботу.
Погоджує:
свою роботу з директором школи та заступником директора школи з виховної роботи.
Комментариев нет:
Отправить комментарий