Виховна робота

 Виховний захід до Дня Захисника Вітчизни

Тема:  Ми хлопці  - захисники:  вміємо і захищати, і готувати,і знаємо  українські  традиції
Мета: познайомити  дітей про свято Дня української армії, познайомити з українською кухнею; виховувати любов до рідного Батьківщини, до української кухні.
Хід свята.
Діти читають вірш
Що то, люди за країна -
Неба синього блакить,
На ланах у серпні жито
Стиглим золотом блищить?
У якій, скажіть, країні
Клімат лагідний, м'який?
Бог відводить буревії,
Негаразди всіх стихій?
Люди мудрі, працьовиті
У країні тій живуть.
На чуже не зазіхають
І свого не віддадуть.
У якій іще країні
Так земля родить охоча?
Наче пісня солов'їна -
Мова ніжна і співоча?
Гори є і полонини,
Є моря, річки, ліси…
Загалом, то є країна
Невимовної краси!
Гордо, голосно, дитино,
Ти назви ім'я країни,
У якій, хвалити Бога,
Народився і живеш.
Їй дочкою є чи сином
І, коли ти підростеш,
Будеш їй творити славу,
Розбудовувать державу.
Отже, зветься ця країна,
Незалежна і єдина -
(всі хором) Наша ненька – Україна
Ведучий. Вітаємо всіх зі святом. Запрошую вийти винуватців свята - майбутніх захисників нашої Країни!
 А зараз ми пропонуємо конкурси для хлопців:

1 конкурс "Лівоооо…руч!!!"
Хлопці вишик
овуються у шеренгу. По команді ведучого, вони мають різко (рівнятися) повертатися у той бік, у який накаже ведучий. Ця гра на координацію і реакцію. Чому на реакцію? Тому що головним завданням ведучого є не просто давати команди, а затягувати слова, акцентуючи на останню частину команди "…руч". Тобто: "ЛівоооооооооооооРУЧ!", "ПравооооооооооооРУЧ!". І тільки на "…РУЧ" хлопці мають повертатися.
Хто повернувся останнім, чи не в той бік - виходить з гри. І так поки не залишиться один хлопець з шеренги. Він переможець

2 конкурс  Бліц "Козацьке слово"  
1)                          Дерев'яна палиця з кулею в горі, яка може бути оздоблена коштовним металом та камінням; ознака влади (булава).
2)                          Перший Помічник кошового, перекладач (писар):
3)                          Верхній одяг козаків (жупан).
4)                          Різновид тканин (китайка).
5)                          Пасма волосся на голові в козака (оселедець).
6)                          Приміщення, де жили козаки, військова одиниця (курінь).
3 конкурс  «Наша мова калинова», народні прислів'я.
Рідний край земний рай.
Свій край, як рай, а чужа країна мов домовина.
Кожному мила своя сторона.
За рідний край хоч помирай.
Переможцем конкурсу оголошується той, хто назве найбільше прислів'їв.
4  конкурс «Хто більше назве українських страв»
Ведуча: Молодці наші хлопці. Вміють і повертатися і ліворуч, і праворуч, і знають прислів’я, і знають назви українських страв. 
Сьогодні у нашій школі свято: до нас завітав ярмарок українських страв. А хто нам їх приготував?
Українська кухня – дивна, фантазії та мрії…
Її витворюють, кують маги, чародії
Такими магами і чародіями є відомі для нас люди – це ваші батьки, які кожного дня готують вам  і вашій сім’ї смачні українські страви.
Сьогодні у нас ще одне свято, це день сала, української кухні і традицій.
Що ми знаємо про традиційні українські страви. Давайте послухаємо…
(виступ дітей, які самостійно підібрали матеріал про народні страви)
    «Хліб — усьому голова», «Без хліба — нема обіду», «Хліб та вода — то нема голода». Хліб – головна страва української кухні. Для українців він становив головний компонент харчування, позначений не лише особливостями їхньої господарської діяльності, а й уставленими традиціями. Майже до кінця XVIII ст. в Україні переважав житній хліб . Великим спасінням був цей хліб і в роки Великої Вітчизняної війни. У південних землях, колонізованих українцями в XVII—XVIII ст. (Таврії, Катеринославщині, Херсонщині)випікали пшеничний, на Буковині, Поділлі — кукурудзяний, у Прикарпатті — ячмінний , на Полтавщині — гречаний. Зараз Україна славиться не тільки найсмачнішим пшеничним хлібом, а й усілякими хлібобулочними виробами, здобою, українським короваєм.
    Особливість української кулінарії становили різноманітні овочеві страви. Це — і борщ, і капусняк, і голубці, і квашена капуста, і солоні огірки, і гарбузова каша. Починаючи з другої половини XVIII ст. в Україні поширюється картопля й різноманітні картопляні страви — печеня, деруни, кльоцки — особливо у Поліському регіоні.
     Найвиразнішим серед усіх названих страв є український борщ. Не випадково, що він особливо часто згадується в українському фольклорі, до того ж, нерідко разом з іншими стравами: «Що до чого, а борщ — до хліба», «Борщ та каша — добрая паша».
     І нарешті славнозвісні вареники. Вареники з картоплею, сиром, вишнями . Вереники - страва ритуальна. Колись їх їли лише на свята. «Вареники-хваленики, усі хвалять, та не усі варять» - каже народне прислів’я. Вареники – зокрема зроблені на пару, страва переважно святкова, бо сам процес приготування вимагає неабиякої кулінарної вправності.
А ще одна страва – це сало.
1 дитина.
О, Сало, ты всему отрада!
 Твой вкус особенно ценю!
 То похвала, а не бравада,
 Деликатес такой люблю!
2 дитина
Сало — український національний продукт,який  є на кожному українському столі. Не можем ми собі уявити  ні борща без сала, ні гречаної каші … А бутерброд з салом та  часничком — саме воно для перекуса!


3 дитина
По словам експертів, любов українців до сала оправдана. Сало — це не тільки смачний, але і корисний  продукт. Дієтологи  кажуть, что тільки  любов до сала пояснює і живучість української нації. Тому не забудьте сьогодні  на честь свята з’їсти  кусочек сала.
А зараз будемо пригощатися стравами, які приготували ви із своїми мамами.
(Хто приготував страву презентують її)
Ведучий: На цьому українські традиції не закінчуються. Наша Україна славна держава, багата на майстрів, майстринь, традиції. Тому ми не повинні забувати хто ми і старатись якомога більше відновлювати забуте та призабуте для історії, для нашого майбутнього покоління, бо як говориться в прислів’ї «Нема мови і традицій – намає нації в цілому».

Найголовніше те, що ви наше майбутнє, вам передавати усі здобуті знання і навики новому поколінню. Не цурайтесь свого коріння і бережіть наші традиції.


Виховна година «Здоров’я дітей — здоров’я нації»


Мета:         виховувати в учнів почуття відповідальності за майбутнє нашої нації; дати розуміння важливості здоров’я для людини і для нації в цілому; формувати вміння цінувати життя, здоров’я в усіх його аспектах.
Обладнання. Плакати з висловами відомих людей про здоров’я
Хід заняття
Дискусія «Яка дорога краща»
Учитель поділяє учнів на три групи (по рядах) і пропонує учням уявити, що вони заблукали в густому непрохідному лісі. І перед ними з’явилися три дороги. Кожна може вивести з лісу за певних умов.
1. Сюди підеш — велике багатство знайдеш, та здоров’я загубиш.
2. Цією дорогою підеш — половину багатства знайдеш і половину здоров’я загубиш.
3. Сюди підеш — нічого не знайдеш, але здоров’я збережеш.
Учні в групах обирають одну із доріг. Потім висловлюють свої міркування, роблять відповідні висновки.
Слово вчителя.
Здоров’я — одне з основних джерел радості, щасливого та повноцінного життя. З давніх-давен у нашій країні цінували здоров’я. Здоров’я — це стан життя і діяльності людини за умови відсутності хвороб, фізичних дефектів, психологічне, соціальне і духовне благополуччя
Робота з афоризмами.
(Запис  на дошці.)
«Здоров’я — дорожче золота» (В. Шекспір).
«Здорова людина є самий дорогоцінний витвір природи»
(Томас Карлейль).
«Здоров’я — мудрих гонорар» (П. Ж. Беранже).
«Природа хоче, щоб діти були дітьми, перш ніж бути дорослими» (Ж.-Ж. Руссо).
«Хто не цінує життя, той його не заслужив» (Леонардо да Вінчі).
«Людина їсть, щоб жити, а не живе, щоб їсти» (Сократ).
«Тютюн завдає шкоди тілу, руйнує розум, отупляє цілі нації» (Оноре де Бальзак).
Бесіда по афоризмах. Як ви розімієте?
Робота з прислів’ями.
Здоровому все здорово.
У здоровому тілі — здоровий дух.
Бережи одяг, доки новий, а здоров’я — доки молодий.
Як на душі, так і на тілі.
Весела думка — половина здоров’я.
Якщо дитина бігає й грається, то їй здоров’я усміхається».
Слово вчителя.
Діти — майбутнє нашої нації. Саме дітям належатиме важлива роль у розбудові нашої держави. А що потрібно для цього? Ну звичайно ж, у першу чергу здоров’я!
За козацьких часів люди були здоровіші за сьогоднішнє покоління. Вони багато часу проводили на свіжому повітрі, працювали фізично, вели рухливий спосіб життя, мали повноцінне харчування, жили серед природи, яка позитивно впливала на духовність, фізичне і психічне здоров’я.
Доведено, що стан здоров’я на 50 % залежить від умов та способу життя, на 20 % — від впливу навколишнього середовища, на 20 % — від спадковості і лише на 10 %  — від рівня розвитку медицини.
Здоров’я не існує саме по собі, воно не дається на все життя, не є постійним і незмінним. Воно потребує турботи протягом усього життя людини. Тому треба з раннього дитинства загартовувати свій організм спортом, заняттями фізкультурою, обтиратися мокрим рушником, обливатися водою, щоб організм звикав до посильних навантажень і ставав дедалі міцнішим і здоровішим.
Дуже часто діти хочуть стати дорослими, а дорослість свою вбачають у тому, щоб закурити цигарку, випити пива на людях, як це показують у фільмах і як це роблять батьки. Такі діти із задоволенням спробують викурити цигарку із наркотичною травкою чи нанюхатись різних речовин. Вони знищують не тільки своє здоров’я, а й здоров’я своїх майбутніх дітей.
Паління затримує фізичний і психічний розвиток підлітка. Адже до складу тютюнового диму входить близько 30 отруйних речовин. Англійський філософ Томас Пен вважав, що у людства є три вороги, які забирають більше життів і приносять більше лиха, ніж усі війни разом узяті. Це алкоголізм, тютюнопаління і наркоманія.
Виступ учнів-читців.
1 - й у ч е н ь
Дитя цигарку витягає,    
Бо хочеться дорослим стать.   
Та сильним, гарним він не стане!      
Бо зріст вповільнюватись став.
Усе, що в світі є погане,  
Хлопчина в організм запхав.  
Та ще й в залежність від цигарки     
Потрапив хлопець, як в капкан.        
Не допоможуть слово й лайки,
Тепер над ним — цигарка Пані.
2 - й у ч е н ь
І друга погана звичка     
Заходить часом, наче гість.     
Бо в хаті свято часом сяє.        
Горілка в пляшці на столі.       
Хлопчина, деколи буває,
Ще й вип’є чарочки малі.        
Бо теж попробувати хоче,       
Що то татусь біленьке п’є.       
А потім й сам собі захоче        
Й тихцем горілочки наллє.
А яд такий усе руйнує,   
Найперш страждає голова.
Всі центри там паралізує…     
Біда великою бува.
3 - й у ч е н ь
Дівчата й хлопці — слабаки.   
Під вплив частенько підпадають.     
Спочатку все це, наче сміх,      
Та час летить, вони страждають.      
Наркотики — страшна біда.    
І молодими помирають…
А вороття нема… Шкода…     
Поглянь, яке чарівне небо       
Нас кличе в синю висоту!        
Яке життя довкіл прекрасне!   
Яке чарівне сонце ясне!  
І неповторна кожна мить!        
Й життя у кожного єдине.        
А ти у світі цім — Людина!     
І хай біда тебе мине.       
В хворобі щастя не буває.       
Лише в здоров’ї щастя є!
Здоров’я лиш дурний псує.
Робота з оповіданням.
Ти ж знав!
В одному індіанському племені юнаків на зрілість випробовували самотністю. Цим вони мали довести самі собі та спільноті, що готові стати справжніми воїнами.
У час випробування один із цих юнаків опинився посеред гарної квітучої долини. Оглядаючи гори, які оточували цю долину, юнак побачив стрімку вершину, вкриту сліпучо-білим снігом. «Поміряюся з тією вершиною»,— подумав він. Юнак одягнув сорочку зі шкіри зубра, на плече накинув плащ і почав спинатися на гору.
Вибравшись на вершину, юнак побачив під собою цілий світ: прекрасні краєвиди, безмежний простір. Його серце наповнилося гордістю.
Раптом він почув біля своїх ніг дивне шелестіння. Подивився і побачив змію. Хотів відскочити, але змія заговорила:
— Вмираю… Тут надто зимно для мене, і немає поживи… Візьми мене під свою сорочку і знеси в долину.
— Ні,— відповів юнак.— Знаю вашу породу. Ти — гримуча змія. Якщо візьму тебе, ти вкусиш мене — і я помру.
— Ні! Навіть не думай так! — відповіла змія.— З тобою не буду так поводитися. Якщо мені допоможеш, не вчиню тобі жодного зла.
Юнак і далі відмовлявся, але змія вміла добре переконувати. Врешті-решт він узяв її під сорочку і поніс із собою. Коли вони вже спустилися в долину, юнак делікатно поклав її на землю. Несподівано змія скрутилася, кинулася на хлопця і вкусила його в ногу.
— Ти ж мені обіцяла! — закричав він.
— Ти ж знав, що ризикуєш, коли брав мене з собою,— сказала змія й поповзла собі геть.
Слово вчителя.
Ця історія присвячена всім, хто піддається таким спокусам, як наркотики, алкоголь тощо. «Ти ж знав, що ризикуєш, коли брав мене з собою». Одна приповідка каже: «Є каяття, та нема вороття». А друга: «Що посієш, те й пожнеш».
Коли людина здорова, вона може все здолати, про все мріяти і досягти високої мети у своєму житті. А коли хвора, то ніякі мрії не здійсняться. На жаль, на здоров’я людини впливає ще й екологічний стан навколишнього середовища. Людина, будучи частинкою природи, змінює і вдосконалює себе під впливом природних чинників.
Висновок. (Роблять учні.)
       Потрібно зберігати здоров’я, постійно піклуватися про нього, вести здоровий спосіб життя, відмовитися від шкідливих звичок, більше дізнатися про шкідливість тютюнопаління на організм підлітка, вести пропаганду боротьби з палінням, бо простіше запобігти хворобі, ніж потім її лікувати.
Гра «Додай слово»
            Здорова                                             Хвора
Добра                                                              Зла
Щаслива                                                        Сердита
…….                                                           ………
 Асоціативний кущ

















   



ЗДОРОВ’Я



Комментариев нет:

Отправить комментарий